• Program clinica
  • Luni/Miercuri/ Vineri: 08.00 - 15.00
    Marți / Joi: 12.00 - 19.00

FAQ

Intrebari frecvente

INSCRIEREA PACIENTULUI LA MEDICUL DE FAMILIE:

In functie de categoria de asigurat careia ii apartineti pentru inscrierea la medicul de familie, aveti nevoie de urmatoarele documente:

1. Nou-nascut si copil mic:

nou-nascut – copie certificat de nastere si copie bilete de iesire din maternitate (mama+copil)
copii – copie certificat de nastere, copie carnet vaccinari si copie fisa medicala in cazul in care se transfera de la alt medic de familie
2. Elevi si studenti:

Cartea de identitate/buletinul si cardul de sanatate (daca este emis)
Adeverinta de elev/student
3. Salariati:

Cartea de identitate/buletinul / permisul de sedere pentru cetatenii straini si cardul de sanatate
Adeverinta tip de la locul de munca prin care se dovedeste plata contributiilor la asigurarile de sanatate
4. Pensionari:

Cartea de identitate/buletinul si cardul de sanatate
Cupon de pensie valabil pe luna anterioara inscrierii
5. Someri:

Cartea de identitate/buletinul si cardul de sanatate
Adeverinta/Carnetul de somer
Alte documente necesare, situational:

Pentru liber-profesionisti (PFA-uri): Adeverinta care atesta plata la zi a contributiei la sanatate
Pentru persoanele care primesc ajutor social: Adeverinta de la primarie
Pentru veterani: Carnet de veteran de razboi
Pentru persoanele cu handicap: Copie dupa decizia de incadrare in gradul de handicap
Schimbarea medicului de familie se poate face doar dupa cel putin 6 luni de la ultima inscriere.

Schimbarea medicului de familie se poate face doar dupa cel putin 6 luni de la ultima inscriere.

Pacientul completeaza la medicul nou o cerere de transfer si aduce documentele necesare inscrierii in functie de situatia lui particulara (copil, adult, etc.) vezi intrebarea de mai sus si cardul national de asigurari sociale de sanatate, daca este cazul.

NORME Anexa 2, ART. 11 „Persoanele inscrise care doresc sa isi schimbe medicul de familie si persoanele care nu sunt inscrise pe lista unui medic de familie si care doresc sa se inscrie, vor adresa o cerere de inscriere prin transfer/cerere de inscriere, ale caror modele sunt prevazute in anexa nr. 2 A la ordin, medicului de familie la care doresc sa se inscrie, precizand numele medicului de la care pleaca, dupa caz. Inscrierea/inscrierea prin transfer pe lista unui medic de familie, se face pe baza cererii de inscriere/cererii de inscriere prin transfer si a cardului national de asigurari sociale de sanatate. Pentru persoanele carora nu le-a fost emis cardul sau care din motive religioase sau de constiinta refuza cardul national sau pentru persoanele carora li se va emite card national duplicat, precum si pentru copii 0-18 ani, inscrierea/schimbarea medicului de familie se face pe baza cererii de inscriere/de inscriere prin transfer. Pentru situatiile de inscriere prin transfer, medicul de familie primitor are obligatia sa anunte in scris (prin posta), in maximum 15 zile lucratoare, medicul de familie de la care a plecat persoana. Medicul de familie de la care pleaca persoana are obligatia sa transmita fisa medicala in copie certificata prin semnatura si parafa ca este conform cu originalul, prin posta/prin asigurat, medicului primitor, in termen de 15 zile lucratoare de la solicitare. Cabinetul medical de la care pleaca persoana pastreaza originalul fisei medicale, conform prevederilor legale in vigoare.”

De trei tipuri de servicii medicale beneficiaza pacientul neasigurat la sanatate la medicul de familie:

• asistenta medicala in caz de urgenta medicala;
•consultatii pentru boli infecto-contagioase;
•consultatii pentru monitorizarea gravidei si lehuzei.


Ce servicii iti poate oferi gratuit medicul de familie:

Pacientul neasigurat la sanatate beneficiaza de asistenta medicala in caz de urgenta medicala, in cabinetul medicului de familie, adica de anamneza, examen clinic si tratament, in limita competentei medicului si a dotarii tehnice din cabinetul sau medical. Precizam ca neasiguratii au dreptul la o singura consultatie pentru fiecare situatie de urgenta constatata de medicul de familie, pentru care a asigurat primul ajutor sau pe care a tratat-o in cabinetul sau medical.

Medicatia pentru pacientii neasigurati care vin la medicul de familie cu o urgenta medicala este asigurata din trusa de urgenta a cabinetului. Medicii de familie pot oferi gratuit asistenta de urgenta pacientilor neasigurati, doar in timpul programului de lucru.

Pacientii neasigurati la sanatate beneficiaza de o singura consultatie la medicul de familie pentru fiecare boala infecto-contagioasa suspicionata si confirmata. Persoanele neasigurate la sanatate suspicionate ca au una dintre aceste boli vor fi consultate si trimise de medicul de familie catre ambulatoriul de specialitate, pentru investigatii si confirmarea diagnosticului.

Atentie! Pacientii neasigurati suporta integral costurile investigatiilor paraclinice recomandate si tratamentul prescris de medicii de familie.

Persoanele neasigurate au dreptul la consultatii de planificare familiala oferite de medicul de familie. Fiecare roman neasigurat la sanatate primeste gratuit doua consultatii de planificare familiala pe an, in care va fi consiliat si ii va fi indicata metoda contraceptiva oportuna.

Esti gravida si nu esti asigurata la sanatate. La ce servicii ai dreptul:

Vei fi luata in evidenta medicului de familie, in primul trimestru de sarcina;
Vei fi supravegheata lunar, din luna a treia pana in luna a saptea.
Vei fi supravegheata de doua ori pe luna, din luna a saptea pana in luna a noua inclusiv;
Vei fi consultata la domiciliu, cand vei fi externata din maternitate;
Vei fi consultata la patru saptamani de la nastere;
Medicul iti va recomanda alimentatia exclusiva la san a copilului pana la varsta de sase luni si continuarea acesteia pana la maximum un an. De asemenea, va recomanda gravidei testare pentru HIV, hepatita de etiologie virala cu virus B si C si o va consilia pre si post testare HIV si lues.
In ambulatoriul spitalelor publice, pacientii neasigurati la sanatate vor beneficia de consultatii pentru urgente medico-chirurgicale, consultatii pentru supravegherea si depistarea bolilor infecto-contagioase, precum si de consultatii de monitorizare a evolutiei sarcinii si lehuziei.

Pacientii neasigurati la sanatate (deci cei care beneficiaza de pachetul minimal de servicii medicale) suporta integral costurile pentru investigatiile paraclinice recomandate si tratamentul prescris de medicii de specialitate.

Medicul de familie este, in general, primul cadru medical la care se apeleaza in cazul unor probleme de sanatate. Acesta poate evalua situatia in mod corespunzator si poate oferi tratament adecvat sau poate indruma pacientii catre un medic specialist.

In mod normal, vizita la medicul de familie trebuie realizata o data sau de doua ori pe an.

Totusi, exista situatii in care aceasta perioada poate fi scurtata, spre exemplu atunci cand exista boli grave sau o predispozitie genetica spre acestea.
Persoanele tinere, fara risc si cu o stare generala buna nu necesita controale foarte dese si un regim strict de verificare. Totusi, persoanele ce au depasit 40 de ani ar trebui sa efectueze vizite medicale mai frecvent, de preferat anual, incluzand masurarea greutatii, a tensiunii arteriale si recoltarea de probe de sange specifie afectiunilor cu predispozitie genetica (obezitate, dislipidemie, etc).

Trebuie sa constientizam faptul ca mersul la medic nu trebuie realizat doar atunci cand simptomele sunt prea severe sau cand reteta trebuie schimbata.

Astfel, se indica controale medicale de rutina, deoarece in cadrul acestora se pot detecta diferite afectiuni sau se pot realiza actiuni de prevenire.
In plus, vizita la medicul de familie se recomanda a fi facuta in fiecare an pentru a discuta despre vaccinarea antigripala, mai ales in situatia bolnavilor cronici a caror imunitate este afectata.

Un nou-nascut se inscrie la medicul de familie dupa externarea din maternitate, odata cu obtinerea certificatului de nastere.

Pentru luarea in evidenta sunt necesare urmatoarele documente:

• copia certificatului de nastere nou-nascut;
• copia biletelor de externare nou-nascut si mama;
• copie carte de identitate parinti.

Copilul trebuie vaccinat la timp, conform reperelor calendarului national de vaccinare pe anul in curs.